factureaza.ro
Tu ce facturezi azi?

Întrebări frecvente

Înapoi la listă

Cum încarci fișierul XML-UBL pentru e-Factura în SPV ANAF

Cu ajutorul factureaza.ro este foarte ușor să generezi fișiere XML(UBL) pentru e-Factura.

Pentru mai multe detalii despre cum generezi manual e-Factura dintr-o factură emisă online prin factureaza.ro, click aici.

Odată ce ai descărcat fișierul XML(UBL), trebuie să treci la următorul pas. Adică trebuie să încarci fișierul respectiv în SPV ANAF.

Urmează pașii ca să transmiți fișierul XML-UBL pentru e-Factura în SPV ANAF

Pentru transmiterea unei facturi către e-Factura (în SPV), este necesar să intri pe site-ul ANAF (ulterior înregistrării și obținerii certificatului digital) unde selectezi din meniu 'Factura electronică', apoi 'Trimitere factură':

Transmitere factură în Spațiul Privat Virtual - pasul 1

În pagina care se deschide dă click pe 'Choose file', încarci din dispozitivul tău factura dorită și apoi 'Transmitere factură':

Transmitere factură în Spațiul Privat Virtual - pasul 2

Vei primi în pasul următor un răspuns de acceptare a facturii, precum în imaginea următoare:

Transmitere factură în Spațiul Privat Virtual - pasul 3

Dacă dorești să verifici starea fișierului transmis introdu indexul în caseta corespunzătoare și dă click pe 'Verifică'.

Dacă vrei să descarci mai multe facturi deodată pentru e-Factura, click aici pentru instrucţiuni.

Această variantă de generare și încărcare manuală a e-factura în SPV ANAF este un pic consumatoare de timp. Dacă vrei să-ți faci viața mai ușoară, noi îți recomandăm să automatizezi procesul. Pentru asta trebuie doar să activezi integrarea e-Factura în contul tău pe factureaza.ro. Află cât de ușor faci asta aici.

Pentru întrebări generale cu privire la e-Factura, citește acest articol. Dar, pe scurt, începând cu 2024, dacă SRL-ul sau PFA-ul tău emite facturi către alt SRL sau PFA, în aceste cazuri va trebui să generezi și să transmiți e-Factura în SPV ANAF.

Dacă nu ai achiziționat încă un certificat digital, cei de la certSign îți pun la dispoziție două variante: semnătura electronică pe TOKEN sau semnătura electronică în CLOUD. Cu certSign Paperless (în cloud) poţi semna electronic de la distanţă orice document, cu valoare legală, fără token şi fără instalarea unor drivere speciale, de pe orice dispozitiv (inclusiv smartphone sau tabletă). Pentru varianta cu token, certSIGN oferă un pachet complet format din certificat digital calificat pentru semnătură electronică, dispozitiv calificat de creare a semnăturilor electronice (token) şi clickSIGN (aplicație software de semnare).

(Dacă dai click pe unul dintre link-urile certSign și apoi decizi să achiziționezi o semnătură digitală, factureaza.ro va primi un mic comision de afiliere din partea certSign.)

Înapoi la listă